Twinmotion is extreem eenvoudig en gemakkelijk aan te leren.

Je model bewerken die je rechtstreeks in 3D alsof je aan het gamen bent. Bepaal zelf hoe snel je in het model beweegt, al wandelend, al rijdend of al vliegend.

De interface van Twinmotion is zeer intuïtief opgebouwd. De logica van Twinmotion begeleid je langs de opeenvolgende stappen (zoals bovenstaande menu).
Je begint met de import van een model, vervolgens stel je de omgeving in en voeg je shaders en texturen toe via de materialen bibliotheek.

We gaan verder met het modelleren van het terrein en voegen vegetatie toe zoals bomen, struiken en gras. Mensen die rondlopen of rustig een babbeltje slaan, en auto's die voorbijrijden worden ingesteld onder circulatie.

Nog een paar effecten toevoegen en we zijn klaar voor de export naar HD beelden of animaties.

Import

Met de eerste tab, importeer Twinmotion een reeks van de meest populaire CAD-formaten zoals FBX, DWG, DAE, SKP, C4D, LI3.
Je kunt verschillende Twinmotion projecten laden in een enkel scene en zelfs verschillende CAD imports samenvoegen in 1 model.

De geïmporteerde modellen kunnen na wijzigingen eenvoudig geüpdatet worden met behoud van alle instellingen, shaders en objecten.

Om je project optimaal te presenteren kun je eenvoudig foto's (DDS, PNG, PSD, JPG, TGA) en video's (MP4, AVI, OGV, WMV, FLV, MOV, DIVX, MPG, MPEG) toevoegen.

 


Omgeving

Met een intuïtief slider systeem kun je de omgeving van je project eenvoudig naar je hand zetten.

De lucht, wolken, mist, neerslag (regen, sneeuw), wind en de invloed ervan op de vegetatie, alle effecten zijn in realtime zichtbaar in het preview venster.

De positie van de zon stel je in door de datum, locatie en oriëntatie te kiezen. Met een aantal schuivers regel je de intensiteit, schaduw en helderheid.

De oceaan is met een klik actief, en dan nog enkel het zeeniveau, kleur en de golven instellen.


Materialen

Twinmotion heeft een brede waaier van materialen beschikbaar. Deze passen zich automatisch aan tijdstip van de dag, 's avonds 's nachts of overdag.
Je kunt de UV schaal aanpassen, transparantie, helderheid, reflecties, en met de bump map voeg je extra diepte toe aan de texturen.

Met een set van instelbare lichtbronnen, compatibel met IES, wordt je project sfeervol uitgelicht.


Objects

Met meer dan 500 verschillende objecten, netjes georganiseerd per categorie wordt je model in een mum van tijd "aangekleed".

 

Terrein

Kies je omgeving (woestijn, bergen, weiland, ...) en modelleer het terrein met eenvoudige push en pull functies.

Met een "brush" tool voeg je snel rotsen, zand en gras toe om snel een realistisch landschap te bekomen.


Vegetatie

Met de "brush" tool creëer je een bos op de gewenste locatie. Kies de gewenste boom soorten, pas de grootte en de hoeveelheid aan.

Alle vegetatie is realtime geanimeerd, bomen en gras reageren op wind en passen zich aan volgens het seizoen.

Verschillende 3D rotsen en groene muren zijn eveneens beschikbaar.

 


Circulatie

Bepaal een pad/weg voor mensen en/of auto's , kies het type van de geanimeerde mensen (casual, bussines, mixed), bepaal het aantal rijen of rijbanen, de snelheid van de wagens en voetgangers en de drukte van verkeer.

De kleuren en de passagiers van de wagen zijn aanpasbaar.


Visuele effecten

Kies een aantal camera opties zoals zoom, vignetting, lensopening (depth of field), saturatie en 29 verschillende kleuren schema's.

Met de voorgedefinieerde filters wordt je project snel omgezet in een wit-model , in een zwart-wit of kleuren schets of in een klei model.

Camera & Clip

Met de camera editor, maak je snel een animatie of leg je aan aantal scenes vast in de gewenste resoluties.
Met een clipping box, schakelen van lagen, kun je een geanimeerde simulatie maken van de constructie van je project.

 


Export

Exporteer je project in de meest optimale resolutie in een mum van tijd. Video exports zijn in mp4 of WMV (H.264), zelfs een export naar stereo 3D video is mogelijk.

Beelden worden aangemaakt in PNG-formaat.